Sosiale Medier (SoMe)
Det er lenge siden man trodde sosiale medier kun var en trend - i dag har det blitt en helt uunnværlig måte å markedsføre bedriften sin på.

Det er ingen tvil om at sosiale medier bør være en stor del av din markedsføringsinnsats. Ikke bare for å skaffe nye kunder, men også for å bygge tillit og autoritet, pleie eksisterende kundeforhold, jobbe med merkevarebygging, og for å differensiere deg fra konkurrentene.
Det kan selvsagt være vanskelig å vite hvilke sosiale medier man bør satse på. Men på det område har vi i FinnMedia god erfaring og hjelper din bedrift med å velge de rette plattformene.
I en tid der digital tilstedeværelse er avgjørende for de fleste bedrifter, er det viktigere enn noen gang å være synlig på sosiale medier. Kundene forventer å kunne finne deg på en eller annen sosial media plattform, og det samme gjelder dine fremtidige ansatte hvis du vurderer å ekspandere virksomheten din. Selv når du søker på google etter et firma, en restaurant eller butikk, får du som oftest deres sosiale media profil i topp 3 søkeresultat.
Hvorfor er det egentlig så viktig å være synlig i sosiale media?
Vi kan gi deg 5 punkter hvorfor det lønner seg å ha en sterk tilstedeværelse i sosiale media.
1: KUNDEENGASJEMENT
Sosiale medier gir bedrifter en unik mulighet til å engasjere seg med kundene sine direkte. Dette kan bidra til å skape positive relasjoner, få tilbakemeldinger og løse eventuelle problemer kundene måtte ha.
2: ØKT MERKEKJENNSKAP
Å ha en sterk tilstedeværelse på sosiale medier kan hjelpe med kjennskap til din merkevare og hva den står for. Dette kan være ekstremt nyttig for små bedrifter som ønsker å øke sin synlighet.
3: BEDRE SØKEMOTORRANGERING
Å være synlig på sosiale medier kan bidra til å forbedre søkemotorresultatene for din bedrift. Dette er fordi søkemotorer som Google og Bing tar hensyn til antall og kvaliteten på eksterne lenker som peker til nettstedet ditt.
4: ØKT NETTSTED TRAFIKK
Å være aktiv på sosiale medier kan bidra til å øke trafikken til nettstedet ditt. Dette er fordi sosiale medier gir deg muligheten til å dele lenker til nettstedet ditt og ditt innhold, noe som kan øke synligheten og føre til flere besøkende.
5: FLERE SALG
Det ultimate målet for enhver bedrift er å øke salget. Å være synlig i plattformene der kunden din befinner seg, kan bidra til å nå ut til et større antall potensielle kunder, noe som kan føre til flere salg.