top of page

Ny Hjemmeside

Hjemmesiden din er helt avgjørende for din bedrifts fremtid

Ny Hjemmeside

Det er veldig mange bedrifter på internett som har dårlige og utdaterte hjemmesider, og noen har ikke hjemmeside i det hele tatt.

Slik dagens samfunn er i dag er det nesten bedre å ikke ha en hjemmeside enn å ha en dårlig hjemmeside. Årsaken til det er rett å slett at en dårlig og utdatert hjemmeside gir et dårlig og vrangstilt bilde av bedriften. Det som skjer videre da er at kunden får et negativt inntrykk av bedriften din og velger heller en annen bedrift når de skal kjøpe en tjeneste eller et produkt.

Hjemmesiden er langt viktigere enn hva man kanskje tror. Hjemmesiden er din bedrifts ansikt utad, det som gir kunden førsteinntrykket av bedriften din.

Se for deg de som har en butikk i en travel gågate hvor kundene kan se butikken din når de er ute å handler. Kunden sjekker ut både butikkvinduene og inngangspartiet før de evt velger å gå inn i butikken. Ser butikken nedslitt ut, mørk og skitten vil kunden mest sannsynlig gå videre til neste butikk. Men hvis butikken har forseggjorte butikkvinduer, er ryddig og har et flott inngangsparti, er det en stor sannsynlighet at kunden nettopp velger denne butikken til å kjøpe sine tjenester eller produkter i. Det samme gjelder på internett. Din hjemmeside er ditt inngangsparti, dine butikkvinduer som skal få kunden til å nettopp velge din bedrift å sin handel med.

Hvis din hjemmeside er gammel, uryddig og kanskje ikke mobilvennlig, vil hele systemet rundt hjemmesiden være utdatert. Hvis hjemmesiden din er treg for folk å laste opp, ikke tilpasset mobile enheter og er generelt gammel å se på, så vil folk garantert hoppe over hjemmesiden din og velge andre treff på Google. Og der vil de finne en av dine konkurrenter med en flott og innbydende hjemmeside som vinner handelen med kunden som tittet innom din hjemmeside først, men som “snudde i døra”. 

I tillegg vil Google nedprioritere din hjemmeside i sine søkeresultater da Google ønsker å tilby sine brukere den beste brukeropplevelsen ved å prioritere de som har en nyere, mer innbydende hjemmeside med et oppdatert og raskt system som brukerne i dag forventer av en hjemmeside.

Konkurransen er stor og derfor er førsteinntrykket av din hjemmeside langt mer viktig enn hva mange bedrifter tror. Statistikken viser at det tar 4 sekunder å gi kunden et godt eller dårlig inntrykk av bedriften din. Det er et kort vindu i å overbevise kunden om at du er rett bedrift å kjøpe produkter eller tjenester av. En god hjemmeside er derfor med på å sikre fremtidige handler med både nye og gamle kunder for din bedrift.

bottom of page